Teenjuojille

Juon sekä kahvia että teetä. Kahvia olen juonut vasta muutamia vuosia eli pohjimmiltani olen teenjuoja. Lempiteekauppani on Théhuone, jossa saa ammattitaitoista ja ystävällistä palvelua. Ihanaa on myös se, että teepussin kylkeen saa tulostetun lapun, jossa lukee teen sisältö sekä ohjeet minkäasteisessa vedessä ja kuinka monta minuuttia teetä tulisi hauduttaa. Ohjeet todella toimivat ja on mukavaa, kun vihreästä teetä ei tule kitkerää haudutusohjeita noudattamalla.


Ystävän vinkistä käväisin kuitenkin testaamassa Fredrikinkadulla sijaitsevan The Ouncen. Tuoksu kauppaan sisään astuttaessa oli todella huumaava, ihanan marjaisa ja lämmin. Teetä saa ostettua unseittain ja ainakin minun käyntikerrallani oli tarjous, että jos ostaa 6 unssia saa, sen kuudennen hintaan 1,50 euroa.
Päätin kokeilla kolmea eri lajia maustettua vihreää teetä ja ostin kutakin 2 unssia. Eri teesekoituksilla on hauskat nimet....itse valitsin Kauneuden kuningattaren, Liisa ihmemaassa ja Mohiton.
Liisa Ihmemaassa taitaa olla tämänhetkinen suosikkini näistä. Liisa ihmemaassa sisältää vihreää Senchaa, vaaleanpunaisia suklaapaloja ja mansikoita. Kauneuden kuningatar on myös melko makeatuoksuinen ja hyvänmakuinen. Se sisältää Senchaa ja Oolongia sekä mangoa, appelsiinia, mansikkaa, punaherukkaa ja multivitamiinia. Mohito eroaa olennaisesti edellisistä ollen erittäin raikas. Mohitossa on kiinalaista Gunpowderia ja nepalilaista vihreää teeta sekä piparminttua ja timjamia.

2 comments

Unknown said...

Hyvä vinkki, kiitos! Minä olen myös enempi tee kuin kahvityyppi. Kahvia ilman voi olla, mutta teen kuuluu kyllä jokaiseen päivään.

Mutta jos jotain suklaista on tarjolla, niin silloin kahvillakin on paikkansa. ; )

Kaisa Reetta said...

-Ja tämän jälkeen onkin pakko mennä keittämään kupillinen vihreää teetä.. omasta kaapista ei taida löytyä kuin jotakin senchaa, ei moisia ihanuuksia..

Joko mä olen maininnu, että sulla on ihana blogi? Täällä on kiva pistäytyä...

Total Pageviews

All photos of this blog are copyrighted by Absolutely white. Powered by Blogger.

Followers

Google Translator